Photobucket Photobucket Photobucket

Blog Widget by LinkWithin

Program Jalinan Ekspedisi Ledang '09

Satu program jalinan ekspedisi Ledang '09 akan diadakan pada 25-27 Disember 2009 bertempat di Gunung Ledang, Johor. Yuran penyertaan adalah RM 80. Maka dengan itu penyertaan program ini dibuka kepada semua warga UKM dan orang luar. Program ini bertujuan untuk mendedahkan lagi aktiviti luar kepada ahli kelab dan juga orang perseorangan yang berminat untuk mengikuti bersama. Aktara aktiviti yang akan dibuat diantaranya abseiling, trekking, rock climbing dan sebagainya.





Sedikit Info tentang Gunung Ledang:

G.jpg picture by maliki7776

Gunung Ledang (juga dikenali sebagai Mount Ophir) merupakan sebuah gunung yang terdapat di daerah Ledang, negeri Johor Darul Takzim, Malaysia.
Terletak berdekatan dengan sebuah pekan kecil iaitu Asahan, Melaka. Dengan ketinggian 1,276 meter, Gunung Ledang merupakan gunung yang tertinggi di selatan Semenanjung Malaysia. Jika berada di atas gunung ini pada hari yang cerah, seseorang boleh melihat Selat Melaka dan Sumatera, Indonesia dengan jelas.
Gunung Ledang dipercayai sebagai salah satu dari hutan yang sangat kaya dengan spesies tumbuhan yang sukar ditemui di mana-mana tempat di dunia ini. Ia mempunyai kawasan hutan Dipterokarp Bukit dan hutan Dipterokarp Atas.Gunung Ledang biasanya dikaitkan dengan satu legenda, iaitu legenda Puteri Gunung Ledang.
gunungledang.jpg gunung ledang picture by maliki7776

Untuk segala pertanyaan, bolehlah berhubung dengan Syahid (013-6513514)

"Esprit De Corps"
  Program Jalinan Ekspedisi Ledang '09

0 ahli berkata2:

Recent Comments

XtremeC
banner 225×341